Palkinnot

Aikuiskasvatus-tiedelehden kustantajat ATS ja Kansanvalistusseura myöntävät opiskelijan tunnustuspalkinnon eri tavoin aikuiskasvatuksen alalla ansioituneille perustutkinto- ja jatko-opiskelijoille. Palkinto on arvoltaan 150 euroa. Lisäksi palkinnon saajille lahjoitetaan Aikuiskasvatuksen uusin vuosikirja.

Palkinnon voi saada esimerkiksi opinnäytetyöstä, aktiivisuudesta alalla tai uudenlaisista avauksista. Kriteereissä painotetaan toimintaa aikuiskasvatuksen ja aikuiskasvatustieteen hyväksi "rajoja rikkovan tiedelehden" hengessä.

Palkinnon saajaa voivat ehdottaa esimerkiksi opiskelijajärjestöt, yliopistojen yksiköt ja oppiaineet. Palkinnon saajaksi ei voi ehdottaa itseään.

Seura myöntää Aikuiskasvatuksellinen teko -tunnustuksen aikuiskasvatuksen ja aikuiskasvatustieteen hyväksi tehdystä työstä Aikuiskasvatuksen tutkimuspäivien yhteydessä.

Aikuiskasvatus-tiedelehden kustantajat ATS ja Kansanvalistusseura myöntävät myös palkinnon vuoden parhaasta tiedeartikkelista