Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen 2012

"Aikuiskasvatus on monta ja moninaista. Se tunnistaa toiseuden ja osallisuuden puhuen kasvatustodellisuudesta myös perinteisen koulutusjärjestelmän ulkopuolella. Aikuiskasvatus pohtii yhteiskunnallisia käytäntöjä, joita kohtaamme niin arjessa, työssä kuin opinnoissakin."

Tervetuloa Aikuiskasvatuksen tutkijatapaamiseen 2012!

Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen järjestetään Helsingin yliopiston käyttäytymistieteellisessä tiedekunnassa torstaina 16.2.2012—perjantaina 17.2.2012. Tutkijatapaamisen teema on Aikuiskasvatus marginaaleissa ja rajapinnoilla. Pääpuhuja, Itä-Suomen yliopiston professori, Leena Koski kysyy: "Jos tässä on marginaali niin missä on keskus?" Tutkijatapaamisen toinen pääpuhuja, Helsingin yliopiston professori Yrjö Engeström pohtii alustuksessaan toimijuutta työn muutoksissa.

Aikuiskasvatuksen foorumi

Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen on joka toinen vuosi järjestettävä kaksipäiväinen tapahtuma, jonka pääjärjestäjä on Aikuiskasvatuksen Tutkimusseura ATS ry. Aikuiskasvatuksen tutkijatapaaminen tarjoaa yhteisen kohtaamispaikan aikuiskasvatuksen eri osa-alueille erikoistuneille tutkijoille ja alan ammattilaisille. Tavoitteena on pohtia laaja-alaisesti koko tutkimusalueen ajankohtaisia kysymyksiä ja erityisiä painopisteitä.

Tutkijatapaamisesta on muodostunut tärkeä perinne. Se on ainoa valtakunnallinen foorumi, joka kokoaa yhteen aikuiskasvatuksesta kiinnostuneet tutkijat, opiskelijat, asiantuntijat ja kehittäjät sekä politiikan tekijät ja yhteisöt.

Kyselyt ja tiedustelut: aikuiskasvatuksen-tutkijatapaaminen(at)helsinki.fi. Tutkijatapaamisen käytännöistä vastaa koordinaattori, korkeakouluharjoittelija, Kaisa Lehtonen.