Aikuiskasvatuksen 54. vuosikirjan julkistamistilaisuus 14.11. klo 11.15 - 12.45

KUTSU JULKISTAMISTILAISUUTEEN 14.11.2022

Lämpimästi tervetuloa Haavoilla – käsite ja kokemus. Aikuiskasvatuksen näkökulmia rikkoviin elämäntilanteisiin -kirjan julkistamistilaisuuteen 14.11.2022 klo 11.15–12.45. Tilaisuus järjestetään verkkototeutuksena.

Haavoilla – käsite ja kokemus -kirjassa (SoPhi 2022) pohditaan,
millaisia haavoja aikuisilla on, kuinka ja missä he ovat haavoittuneet sekä millaista hoitoa haavat saavat. Kirjan tavoite on auttaa lukijoita jäsentämään elämänkulun eri vaiheissa ja erilaisissa arjen ympäristöissä, kuten koulutuksessa ja työelämässä, syntyviä haavoja. Se myös haastaa ymmärrystä haavoittuvuudesta koko elämää leimaavana määrittelynä. Keskeiseksi tarkastelukulmaksi nousee lisäksi haavoittumisen ennaltaehkäiseminen.

Teos on monitieteinen, vertaisarvioitu artikkelikokoelma. Siihen valitut artikkelit käsittelevät aikuiskasvatustieteelle ominaisia aiheita, kuten ihmisen kasvua ja kehitystä sekä haavoittumista elämänkulun taitekohdissa. Teos on Aikuiskasvatuksen 54. vuosikirja.

Julkistamistilaisuudessa kirjan kirjoittajat kertovat ja keskustelevat kirjan aiheista. Keskusteluun osallistuvat kirjoittajista KM Niina Impiö, KT Pekka Räihä ja PsK Juni Sinkkonen. Puheenvuoron käyttävät myös kirjan toimittaja KT Erja Laakkonen, Aikuiskasvatuksen Tutkimusseuran puheenjohtaja FT Päivi Siivonen sekä SoPhi-kustannuksen päätoimittaja YTT Olli-Pekka Moisio. Tilaisuudessa esiintyy myös turkulainen räp-duo Puuha-Pirkko & Super Maria.

Ilmoittaudu to 10.11. mennessä osoitteessahttps://link.webropol.com/s/haavajulkkarit

Lähetämme ilmoittautuneille zoom-linkin viimeistään tilaisuutta edeltävänä päivänä.

Teos on avoimesti luettavissahttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83733

Kirjan ovat toimittaneet KT Erja Laakkonen, YTT Tiina Sotkasiira ja YTT Iiris Lehto, Itä-Suomen yliopisto sekä KT Mirva Heikkilä, Turun yliopisto.

Tiedustelut: KT Erja Laakkonen, erja.laakkonen(at)uef.fi ja puh. 050 307 0585